Weergegeven resultaten: 1 tot 1 van 1

Discussie: Travian Woordenboek

Gebruiker MecBeth's schermafbeelding

Standaard Travian Woordenboek

Het valt me op dat er ongeveer 10 keer per week wordt gevraagd "Wat is een dual" of "Wat is farmen", en ik vind dat redelijk irritant, dus ik dacht waarom beginnen we (iedereen die een beetje verstand heeft van Travian) niet een topic over alle termen in Travian, het gaat als volgt, ik zet een paar kopjes neer, en als jij een term ziet die er nog niet in staat, zeg je die in je response, het liefste met goed taalgebruik en netjes neergezet, bv.: Farmen: farmen is het stelen van grondstoffen van andere spelers, of oases, dan hoef ik het alleen maar te kopiëren, natuurlijk zet ik erbij wie het heeft gezegd

Ik heb (tot nu toe, als je nog kopjes weet, vertel ze dan en ik kijk wel of ik ze erbij zet ) 6 kopjes, ik zal uitleggen wat je waar moet neer zetten: Militaire: dingen zoals farmen, dingen die voornamelijk met het verslaan of beroven van andere spelers te maken hebben, Strategisch: dingen zoals simmen, dingen die typisch zijn voor een bepaalde manier van spelen, Diplomatiek: dingen zoals NAV's, dingen tussen het contact van andere spelers, Alliantie: dingen die met de alliantie te maken hebben, Eindspel: dingen die met het eindspel te maken hebben, zoals artefacten, Forum: dingen die met het forum te maken zoals spammen

hier komen ze dan:
    -Farmen: het roven van grondstoffen van iemand anders.
    -Farm: een dorpje dat veel door andere mensen berooft word voor grondstoffen.
    -Clear: het legen van een dorp van soldaten.
    -Veeg: Het vernietigen van een leger in een dorp een groot aanvalsleger
    -Vegen: Het vernietigen van een leger in een dorp
    -Graanlocken: Het vernietigen van alle middelen die graan produceren/opslaan
    -Faken: Heel veel aanvallen van maar een troep sturen, zodat de verdediger niet weet welke aanval de veeg (zie boven voor betekenis) is.
    -Agressor: een persoon die u aanvalt
    -donders, toetjes: Toetatis Donders (Gallische cavalerie )
    -imps: imperianen (romeinse infanterie)
    -knuppels, of knups: knuppelvechter (Germaanse basis infanterie)
    -kata's: Vuurkatapult , katapult, Trebuchet
    -GR: Germaanse Ridder (Germaanse cavalerie)
    -Off/ Att: Aanvalstroepen
    -Verlaten vallei, een leeg staand dorp zonder eigenaar dat over te nemen is door er kolonisten op af te sturen.
    -Bezette oase, een dorp dat is overgenomen door iemand zonder ervoor te vechten (dus door er kolonisten op af te sturen).
    -Vrije oase: een dorp dat bezet word door dieren (natuur), en waar voor gevochten moet worden om het over te nemen.
    -Natuur: onspeelbaar volk dat alleen in oases voorkomt, behalve een rat, dat je krijgt door een opdracht van de opdrachtgever te voltooien.

-CP: Cultuurpunten (nodig om een nieuw dorp te stichten).
    -coords: coördinaten (plaats op de wereldkaart ).
    -Ø: Gemiddeld aantal populatie/lid; alliantie.
    -Sitter: Opzichter, iemand die tijdelijk op iemand anders zijn account let (zodat die tijdens vakanties nog steeds online blijft en blijft groeien)
    -Deffer: Een speler die een andere speler van verdediging voorziet.
    -GS: afkorting voor grondstoffen (hout, ijzer en klei)
    -OS: afkorting voor ondersteuning. Ondersteuning bestaat uit eenheden die gestuurd worden om een dorp te helpen verdedigen.
    -rapport: een bericht met info over elk gevecht dat je voert.
    -Vijand: spreekt denk ik voor zich.
    -MM = "Mass Message" (= massa bericht ) Dit is veelal een ally-bericht. Een MM is nooit specifiek aan één persoon gericht omdat het het meerdere personen moet bereiken.
    - Stronghold: een afgelegen plaats op de kaart, die druk wordt bevolkt door mensen van een alliantie, meestal hebben die mensen daar hun 2de dorp gesticht

-Blauwdrukken: De plannen die nodig zijn om een wereldwonder te kunnen bouwen.
    -Schatkamer: Het gebouw waar je artefacten en blauwdrukken kan in bewaren.
    -Noob: een beginnende speler die vragen stelt die meestal voor de hand liggen.
    -IGM: In game message; berichtje.
    -Bug: Fout in het spel.
    -FAQ: plaats waar veel informatie staat over de soldaten en gebouwen.
    -Online: als iemand een bepaalde site of programma heeft geopend zoals MSN, de ally chat of het forum.
    -Offline: Als iemand niet op een site of programma zit zoals MSN of de ally chat.
    -Volk/ ras: een volk waar je Travian mee speelt, dat zijn de Romeinen, Germanen en de Galliërs of de NPC Natars.
    -NPC: Non Playable Character :een volk of persoon dat niet door spelers bestuurd word maar door de computer.
    -Ban: Tijdelijk geen mogelijkheid tot posten en reputatie geven op een bepaald account.
    -Reputatie: Een systeem waardoor je iemand kan waarderen of bekritiseren(..) door middel van "reputatiepunten".

greetz,

MecBeth
    Laatst gewijzigd door Tosha : 21-01-2011 om 11:21 Reden: Spelfouten/overige aanpassingen
    Beste mensjes en menserinnetjes, dit is mijn ideetje: de Jacht en dan hier: Het Grote-Travian-Termen-Topic
    vind je het "Het Grote-Travian-Termen-Topic" leuk, help dan mee het te ordenen , ik heb nog een boekhouder nodig, die alles wel gaan alfabetiseren, nou niet allemaal tegelijk graag

Regels voor berichten