Pagina 15 van 26 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 tot 150 van 252

Discussie: Battlereports Besprekingen

Gebruiker

Standaard

Ja Kabouter Wesley, ik weet dat goede deffers moeilijk te vinden zijn. Ik zeg ook dat ze dat zouden moeten hebben.

@Renzo99,
    Waar zeg ik dat het niet eigen def moet zijn? Ik zeg dat het voor deffers makkelijker is def te maken ondanks dat ze er niet mee kunnen farmen, omdat ze een deel van de def als preventieve def bij aanvallers zal staan (en aanvallers deze zelf moeten voeden, wat dus af gaat van de inkomsten). Het staat er dus niet om in onderhoud te besparen en om het terug te halen wanneer er aanvallen komen, het staat er juist om aanvallen te voorkomen of te verdedigen.

Dat het niet waar is tot je 6 uitgebouwde defdorpen hebt, vind ik echt grote onzin. Wanneer je eerst je HD goed uitbouwt en dan pas aan troepen gaat denken, loop je inderdaad achter de feiten aan en ben je niet goed bezig... Ik denk dat je daarom op die 6 uitgebouwde defdorpen komt, maar het wordt een heel ander verhaal wanneer je je HD niet echt veel verder uitbouwt dan dat je aan troepen hebt. Het lijkt me als aanvaller ook niet echt handig om eerst HD en dorpen uit te bouwen om dat pas te beginnen met troepen bouwen ook in groot. Het is veel handiger om gewoon eerder aan troepen te beginnen. Zowel aanvallers als verdedigers

Ja, en wat zijn de levels van de helden van de deffers? Hupsakee is geen verdediger, dus zijn level held doet er weinig toe Daarbij gebruikte ik het level held alleen maar om een tegenstrijdigheid in je argumentatie te duiden.
    Laatst gewijzigd door noep : 14-12-2016 om 17:13

Gebruiker

Standaard

Mooi dat we het er over eens zijn dat het eigen def moet zijn.

En ik kom op 6 dorpen uit omdat je 6 barrakken moet hebben om 2x zoveel te hebben als een aanvaller die 1x klein en 1x groot draait in zijn AVD.

Hier een voorbeeldje:
    Ceteris paribus een aanvaller en een verdediger simmen allebei hun SD op dezelfde manier op, stichten gelijk hun HD op dezelfde afstand van hun SD en bouwen even snel hun HD uit en stoppen hun gs-en in dezelfde gebouwen. Gevolg beide HD's en SD's hebben dezelfde productie.
    Beide spelers beginnen op hetzelfde moment grondstoffen in troepen in hun barakken te stoppen.

Stel dat dat lukt dan gaat de verdediger achter lopen op de 2x zoveel troepen als de aanvaller. (want ze produceren even snel troepen)

Het derde dorp wordt gesticht. Hier gaat de gelijke situatie tussen de aanvaller en verdediger mank, want de verdediger moet meer grondstoffen in dat dorp stoppen en de aanvaller meer grondstoffen in zijn AVD. De verdediger zal namelijk zijn barak naar l20 moeten brengen om daar de troepen te maken om op 2x zoveel uit te komen en de aanvaller zal zijn grondstoffen in de grote barak zetten om zijn veeg te laten groeien. Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat de productie van de HD's hoog genoeg zijn om in het eerste dorp bij beide 24/7 te kunnen draaien en dat er genoeg grondstoffen zijn om het derde dorp en het SD dusdanig uit te breiden.

Dan komt het vierde dorp. (aanvaller draait nog steeds klein en de verdediger ondertussen 2x klein dus loopt geen achterstand meer op op de 1:2 verhouding) Beide spelers hebben nog steeds genoeg grondstoffen om hun HD in gelijke tred te kunnen verhogen en 24/7 te kunnen draaien.
    Zodra de verdediger in het vierde dorp def gaat draaien loopt hij zijn achterstand op de 1:2 verhouding van de aanvaller in.

Nu komt het vijfde dorp (aanvaller gaat groot draaien en loopt dus weer uit.)

Zesde dorp komt en de verdediger kan dan 5x klein draaien (HD velden worden even snel naar een hoog niveau gebracht voor de grondstoffen productie, dus daar staan alleen silo's en pakhuizen om de levels te kunnen verhogen) en de aanvaller draait dan 1x klein en 1x groot. De aanvaller loopt dus weer uit op de verhouding.

Dan komt het zevende dorp de verdediger gaat 6x klein draaien en de aanvaller draait 1x klein en 1x groot. de verhouding 1:2 wordt dus in stand gehouden.

Persoonlijk verwacht ik dat in bovenstaande situatie de verdediger eerder niet 24/7 kan draaien dan de aanvaller, aangezien de aanvaller in de tussentijd zoveel meer kan farmen dan hij vanaf dorp 5 nodig heeft om groot te kunnen draaien.

Voila 6 defdorpen bij gelijke account opbouw (met de nodige nuance verschillen die je nodig hebt natuurlijk).
    Heeft dus helemaal niets te maken met te laat beginnen met troepen poepen en een verkeerde focus.
    En als je helemaal precies gaat uitrekenen met bouwtijden en aanvalskracht van de off troepen en bouwtijden en verdedigingskracht van de def troepen, zal je misschien op een dorpje meer of minder uitkomen. (ligt ook nog eens aan je ras en bij het farmen verliest de aanvaller ook hier en daar nog wel wat van zijn troepen, waardoor de verdediger op die manier wat inloopt) Maar de strekking blijft overeind.

O wacht heb grote barak verkeerd gelezen. moet 4 ipv 6 defdorpen zijn
    Tja ik draai nooit met die dingen. Maar zo heb je wel hoe ik aan 6 kwam.
    Laatst gewijzigd door Renzo99 : 14-12-2016 om 17:48 Reden: grote barak verkeerd gelezen.
    My name is nobody

Gebruiker

Standaard

De aanvaller maakt een SD veeg of een HD veeg? Leuk die theorie, maar in de praktijk is het toch heel anders

Edit: Zo heb je dus ook waarom ik het onzin noem
    Laatst gewijzigd door noep : 14-12-2016 om 18:30

Gebruiker

Standaard

Ik zeg toch nergens dat er een HD veeg gemaakt wordt? Hoe kan je anders groot draaien?
    En moet een veeg perse in een ander dorp dan een 4-4-4-6 gemaakt worden?
    Volgens mij niet dus kan het net zo goed in het SD zijn.

Je kiest een ander dorp omdat je die naast je HD kan leggen. Stel je nu maar eens voor dat er zo'n cropper naast je SD ligt en die discussie zijn we kwijt.

Het hele punt wat ik maak dat je 4 defdorpen nodig hebt om een 2x zo grote hoeveelheid def te hebben als een aanvaller skip je maar gewoon voor het gemak.
    Omdat je weet dat ik daar gelijk in hebt en je probeert met allemaal andere non argumenten de aandacht daar van af te leiden.

Maar jij je zin, je hebt helemaal gelijk en wat ik zeg is allemaal onzin.
    My name is nobody

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kabouter Wesley Bekijk bericht
    Noep je praat poep
    Denk dat dit een goede samenvatting is ja. Net zoals Vino trouwens

Ik denk dat jullie express doen alsof jullie zo achterlijk zijn om wat te stoken ofzo want zo dom kunnen jullie 2 echt niet zijn. En daarmee bedoel ik wat jullie 2 hier posten over heel deze discussie, dus over meerdere pagina's. Ik wou niet aan deze discussie deelnemen maar het blijkt wel nodig precies. Alvast sorry voor de eerste zin van deze allinea, is niet persoonlijk bedoeld maar zo komt het bij mij en een paar andere over. dus druk ik dit nu even plat uit. niet rond de pot gedraaid, dus mijn excuses als mijn post cru overkomt, maar nu even recht voor de raap zijn.

Nu, beginnen met "wat als we meer leden hadden". Als we meer leden hadden was het gewoon makkelijker deffen, heel simpel, end of discussion, of dat moest het toch zijn... . We hebben dan meer def en trainen dan als ally ook meer en sneller def. Nu kan je het argument aanhalen van "ja, maar hij heeft dan meer faketargets", oke laten we dit verder ontleden. Bij het begin fakete die bijlange na nog niet alle HD's in de buurt, dat was te duur, dus eerste paar keer is je tegenargument al niks waard, erna begon die meer te faken, maar nog steeds niet alles, maar hij fakete ook met bv 5knups en 1kata of dergelijke, dus haal die fakes eruit dan fakete die nog niet eens veel, dus nog steeds zijn die extra faketargets niets waard. Hier zwijgen we nog over het feit dat als je kijkt

Zoals je ziet zien we dat onze ally "veel te hard" aanwezig is in het noordwesten van ons gewest, en de rest van het gewest niet zo aanwezig. Heb je hier commentaar op -> wend je naar de allyleiding.
    nu moesten we meer leden hebben hadden die hoogstwaarschijnlijk in het zuiden of centraal in het gewest gezeten. en dus veel te ver al om als faketarget te kunnen dienen voor hupsakee, de fake radius van hupsa is de oranje cirkel trouwens, de gele zijn onze startersdorpen.
    Dus extra leden heeft enkel pro's, meer deffers, meer def, meer defblokken, dus zouden we hupsa makkelijker kunnen gedeft hebben. Om maar te zwijgen over PD'ers, indien we PD'ers hadden, bijna hetzelfde verhaal, meer def, dus makkelijker blokken.

Nu hoor ik jullie al typen, "als die niet veel fakete dan moest je het toch makkelijker kunnen deffen?" nou... nee.
    Omdat we met weinig leden zijn hebben we ook niet veel def om hem te blokken, dus hier komen we weer terug, hadden we met meer geweest was het makkelijker deffen geweest.
    Nu loopt die ook diep in de nacht, en het is misschien verrassend maar de meeste mensen slapen dan graag. dus is het zoiezo moeilijker aanval spotten (+doorgeven) en aan alle def geraken.
    Ik moet zeggen wij hebben dit snel goed opgelost, wat sitters instellen en dan snachts wachten tot die afkomt, dus daarvoor probs aan iedereen die snachts daarvoor wakker is gebleven om andere accounts te helpen. ookal stonden de defblokken altijd fout, ze waren er wel om dat uur speciaal voor de ally en deden er moeite voor.

Nu het volgende punt, en dit is vooral richting noep.
    Volgens noep moet een deffer in deze fase van het spel al in zijn eentje 2defblokken kunnen zetten. m.a.w. 60K def +-. laten we dit getal behouden en hiermee werken. zelfs nu een tijd later, denk ik dat geen enkele deffer 60k def heeft. En ja je hebt net gezegd dat goede deffers dat zouden moeten hebben, maar hier ben je ook niet serieus he. Beginnende met je zit nog steeds op het .nl domein.
    Dus als je hier commentaar op zou hebben is het niet een fout van midgets maar van heel de server en heel .nl domein. Ja er is teveel een simcultuur ook en iedereen streeft maar naar die artes, en die eerste 100dagen gebeurd er niks. en daar zijn ze trots als ze 100k def halen, of 150k def. Ik vind ook dat dit gebroken moet worden, maar niet veel aan te doen...

we gingen met die 60k def werken, dus zullen eens zien, barack lvl 20 + helm train je 635speers per dag, dus met 4 defdorpen moet je al 24dagen trainen ongeveer, allemaal lvl 20 + helm. was paar dagen terug dus dan moet je die 4dorpen al trainen vollebak voor dag 40...
    voor phalanxen is het iets korter, bij preats stuk langer...
    nu kan je zeggen 4defdorpen = kosten van 1veeg draaien. dus dag 35/40 beginnen vollebak trainen moet kunnen maar, deffers kunnen niet farmen, en moeten die extra dorpen klaarmaken, lvl 20 baracks, smederij, lvl'en etc...
    doe je dit lijd je HD dus echt zwaar hieraan, probeer dan maar ens draaiende te houden, en uiteindelijk 60k def te onderhouden... en nee het onderhoud is voor nu iet voor de offers, deze def moet echt wel mobiel staan tegen hupsa.

Heb je ook het feit dat je nog goed moet gokken, de leiding heeft de defblokken gezet en spijtig genoeg zaten ze er elke keer naast, shit happens... Ook was je al boel def kwijt doordat er bij okeechobee hele tijd een defblok stond als SD, dit door de looptijd die t.o.v. hupsa te kort was.

Als je het moest weten, de nacht dat hupsa grotendeels doodliep hadden we ook defblokken gezet en had ik iets gezien waardoor 1HD 100% zeker fake was, en al de rest hadden we kunnen deffen, dus meerdere defblokken die wel groot genoeg waren. Dus ik denk dat de deffers goed wakker geschoten waren en allemaal vollebak def gemaakt hebben. Dus kan je hun weinig kwalijk nemen, zoals eerder gezegd zit er ook veel geluk bij, en zelfs deze nacht had die het geluk dat die op het kleinste blok liep wat eiglk geen defblok was maar al meer SD.

Afsluitend met gewoon het feit dat Jorre dat gewoon mooi doet, ik spreek hier nu over veel geluk en dat je er niet veel tegen kunt doen als kleine alliantie met zo "weinig" leden, maar hij verdient toch ook heel wat kuddo's hiervoor . Dus mooi gedaan Hupsakee!
    Laatst gewijzigd door glesto : 14-12-2016 om 19:06 Reden: credits voor Jorre
    S3: Obscurity - S4: Mr.Levenstein
    Grootste spammer award 2016 | 4de Zinvolste forumgebruiker award
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ave Glesto, het plebs groet u.

Gebruiker

Standaard

Pfff allemaal kleine Los Locos-jes, de ander doodslaan met een hoeveelheid tekst gelijk aan de bijbel...
    Vince ~ EGO
    Hades ~ us
    EGO ~ Lab(i)el

Gebruiker BlazedHerb's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat iedereen wel gelijk heeft op zijn eigen manier
    Old
    NL1 - Blazed - DIRTY ~~ NL4 - Blazed - Madness ~~ NL6 - Het Schietkraam - Kermis
    Active
    NL3 - Blazed - Azal
    NL4 - Boer Blazed - Empire

Gebruiker Pantzer's schermafbeelding

Standaard

Empire be like.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  images.jpg
Bekeken: 48
Grootte:  10,9 KB
ID: 7535
    Pantzer/Me Gusta ~ Het Brein/Walkure ~ The Legend/ Brutal ~ Mr. Blue/ RD ~ Avicii/TR ~ Onedayfly/#Kaas ~ Johanrinus/Vrienden! ~ Vikings/Popcorn! ~ The Illusionist/Empire

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghosttrol Bekijk bericht
    Schattigste speler: brakke

Gebruiker M-J-A's schermafbeelding

Standaard

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1fz7tb.jpg
Bekeken: 31
Grootte:  45,3 KB
ID: 7536

Moet dit echt op het AF jongens?
    S4 - M-J-Ashwin
    S5 - Kazumi